Monday 3 March 2014

Terima Kasih Enrich Card dan Pengalaman Percutian di Mulu!

Aku telah banyak travel samada didalam atau di luar negara sepanjang tempoh perkhidmatan sebelum menyambung pengajian. Bidang tugas aku yang menghendaki selalu bertugas di luar kawasan di seluruh negara memberi peluang kepada aku untuk mengambil kesempatan melihat negeri orang. Bayangkan hampir kesemua pulau-pulau peranginan di negara ini telah dijelajahi (tidak termasuk pulau-pulau di negeri Johor).

Tidak cukup dengan itu, pergerakan aku yang banyak menggunakan perkhidmatan udara bagi bertugas di luar kawasan juga sedikit sebanyak membantu aku collect mata Enrich Card (MAS) sehingga pada satu tahap aku memperolehi Enrich Gold.

Banyak kelebihan bagi pemegang Enrich Gold, antaranya pemegang kad ini layak untuk memasuki Golden Lounge di mana-mana Lapangan Terbang samada dalam atau luar negara meskipun menggunakan kelas ekonomi, keutamaan bagi senarai menunggu dan banyak lagi. 

Antara pengalaman manis aku bersama Enrich Gold ini ialah bilamana aku antara orang yang terakhir dalam senarai menunggu (dalam 30 penumpang dalam senarai waiting list!) sedangkan kekosongan sekitar 10 seat sahaja bagi penerbangan balik ke Kuala Lumpur dari Kota Kinabalu (pada masa tersebut rasanya memang tak lepas nak dapatkan flight ni..), dengan tidak semena-mena nama aku dipanggil untuk menyertai penerbangan yang dikehendaki, Terima kasih Enrich!

Selain itu, banyak mata ganjaran dari Enrich telah penulis tebus bagi menampung perjalanan penulis, antaranya ke Phuket (2005), Korea Selatan (2007), Langkawi (2009, 2010, 2012), Terengganu (2006,2013). Aku hanya perlu mambayar surcharge sahaja!. 

Setakat ini sahaja catatan aku berkenaan kelebihan memiliki Enrich Card MAS. Penulis tetap setia mengumpul mata bagi mendapatkan tiket percuma untuk penerbangan pada masa akan datang!.

No comments:

Post a Comment